נכנסתי לקונדיטוריה לקנות עוגה!
בחרתי את העוגה שנראתה לי הכי שווה ו״קראה״ לי דרך הויטרינה…
שאלתי את המוכר מה יש בה, ולאחר שהבנתי שזו עוגת שוקולד מושחתת כמו שאני אוהבת – קניתי אותה!!!
ברגע הראשון בחרתי את העוגה לפי המראה החיצוני שלה – היא משכה אותי… הבנתי שהיא כנראה עם שוקולד, ולאחר מכן פניתי לברר מה היא מכילה… לאחר שהנחתי שהיא כנראה תתאים לי – רכשתי אותה. התפקיד של העוגה היה – להתאים את עצמה לציפיות שלי! אחרת – אם הייתי חותכת אותה ומגלה בפנים שבכלל יש ריבת חלב – ייתכן שהייתי מאוד מתאכזבת.
ואיך זה מתקשר לעיצוב???
כאשר אנחנו מתחילים בתהליך של אפיון המותג, אנחנו רוצים לגלות מה יש בפנים – להבין לעומק מהם ערכי המותג, מה המסרים שהוא מעביר ללקוח, מה הבידול שלו – ומי הוא קהל היעד המדויק עבורו!!!
אנחנו מייצרים שפה עיצובית שתגרום לקהל היעד לבחור אותנו מבין עשרות מותגים ולהבין מה הייחודיות שלנו – למה אנחנו המדויקים עבורו.
לכן חשוב מאוד שהמיתוג יעביר מסרים מדויקים לקהל היעד, כך שלאחר שהוא כבר בוחר במותג, ונותן לו ביס – הוא ייהנה מהביס ויבין שהבחירה שלו הייתה מדויקת!